Странице

петак, 11. јануар 2013.

Kolači od piva

    Ovaj recept sam uzela od svoje bake i bilo je pitanje da li da ih pravim ili ne jer nisam ljubitelj piva, a i pitala sam se kako će da ispadnu. I... ispali su fantastično. Preukusni su i veoma, veoma izdašni. Morala sam čak da pravim dve ture jer se prva pojela do slave. :)

Potrebno za testo:

500 ml piva
250 ml ulja
1 prašak za pecivo
oko 0,9 - 1 kg brašna

oko 20 celih oraha (jer u svaki kolačić ide 1/4 oraha)

sirup:

200 ml vode
400 g šećera

(ako zafali sirupa, napraviti jos u razmeri 1:2)

i još oko 150 g kokosa za valjanje

Postupak:

Prvo sam skuvala sirup jer je potrebno da ili kolač ili sirup budu hladni. Meni je lakše da sirup bude hladan.
Ne treba špinovati šećer, nego kuvati dok se šećer ne otopi.


Testo:   Sve sastojke sam umesila, s tim što sam brašno postepeno dodavala do trenutka kada je testo bilo dovoljne tvrdoće da se prave kuglice.
Kuglice sam pravila veličine oraha (može i manje), ali sve iste veličine, a u sredinu sam stavljala 1/4 oraha. Može i bez njega. Ređala sam ih na pleh sa pek papirom.

Kolačiće sam pekla oko pola sata, tačnije dok nisu porumeneli, u rerni zagrejanoj na 180-200 stepeni.

Vruće kolačiće sam potapala u hladan sirup, ostavila nekoliko trenutaka da se natope i dobiju malo boju, pa uvaljala u kokos (mogu i mleveni orasi). Ne dodavati sav kokos odjednom u posudu u kojoj se valjaju kolačići, već postepeno, jer se onda sav kokos nakvasi od sirupa i ne lepi se za kolačiće.

2 коментара:

Anja је рекао...

Jako su mi lijepi ovakvi s kokosom! I nisam probala keksiće s pivom još, ma sve je zanimljivo. I orah kao iznenađenje unutra :D

Sandra је рекао...

Orah upije taj sirup i postane nekako drugačijeg ukusa, ali i dalje lepog. Hvala na komentaru. :)