Странице

субота, 1. децембар 2012.

Hleb od heljde

      

Heljdino brašno je veoma zdravo i insekti je ne napadaju, takodje ne trpi ni tretiranje hemikalijama, u suprotnom bi uvenula. Više o heljdi možete saznati na ovde . Ona u sebi ima dosta vode, tako da treba voditi računa koliko se vode dodaje pri pravljenju hleba.
      Brašno koje sam ja ovoga puta koristila je 70% pšeničnog, 30% heljdinog brašna. Takvo je pakovanje, nisam ja mešala.

Potrebno:

450 g mešanog heljdinog brašna
1 kesica suvog kvasca (10g)
1 kašičica sode bikarbone
1 kašičica soli
1 kašičica šećera
2 kašike maslinovog ulja i još malo za kasnije premazivanje hleba pred pečenje
250 ml tople vode

Postupak:

U posudu staviti sve suve sastojke: brašno, kvasac, sodu, so i šećer i sve promešati. Zatim sipati ulje i vodu. Zamesiti prvo malo varjačom, a zatim mikserom (sa posebnim nastavcima) jer testo treba da bude mekano, takoreći da se lepi. Iako lično više volim ručno da mesim, za ovaj hleb je ipak potreban mikser.




Testo ostaviti na toplom da nadođe tako što ćete u sredinu testa zabosti kašiku i prekriti krpom. Neka stoji što duže (ja sam ostavila nekih 80 minuta) i onda ga prebaciti u kalup za hleb obložen papirom za pečenje. Premazati ga sa malo maslinovog ulja.



Peći 35-40 minuta na 220 stepeni na najnižoj polici ili na srednjoj 20 minuta i još 15 minuta uključiti da se peče samo odozdo.





Ovaj recept je baš uspeo, moja porodica je oduševljena, tako da ovaj recept neću menjati sigurno. :)

1 коментар:

Unknown је рекао...

jako jednostavan recept ,ja sam probala par puta praviti po drugačijem receptu, ali mi nije baš uspjelo